La residència d'Agora International School Andorra: una bona opció per als teus fills.

Respecte, convivència i una experiència basada en la internalització: aquestes són alguns dels avantatges que ofereix el nostre programa de boarding. La nostra residència és l’opció perfecta per alumnes que busquen una experiència educativa innovadora i enriquidora.

A qui va dirigit el nostre programa d’boarding

La residència d’Agora International School Andorra està dirigida a alumnes d’entre 9 i 18 anys que volen cursar-hi un curs complet, un semestre o un trimestre. És ideal per aquelles famílies que volen que els seus fills gaudeixin de l’experiència de relacionar-se i conviure amb alumnes de diferents països. A més, la nostra residència està situada en un enclavament excepcional: un entorn natural de gran valor mediambiental i paisatgístic a 1.250 metres d’altitud i a tan sols 10 minuts de les pistes d’esquí.

Quins beneficis aporta el programa d’boarding a l’alumne

Passar un curs o part d’ell a la residència permet als alumnes viure una experiència educativa innovadora en la qual podran conèixer i relacionar-se amb gent de diferents nacionalitats, amb la riquesa cultural que això aporta, a més de ser una opció perfecta per practicar i fer-se competents en altres idiomes. No obstant això, els beneficis d’aquesta opció van més enllà:

  • Aprendre valors: el respecte, la convivència, el sentiment de pertinença a un grup o de formar part d’una comunitat amb la qual s’adquireix un compromís. Aquests valors són essencials per la vida i, sens dubte, deixen un aprenentatge molt important.
  • Autonomia: els alumnes guanyen en autonomia, aprenen a organitzar-se i a planificar les seves responsabilitats de manera més independent i disciplinada. No obstant això, quan parlem que guanyen en autonomia no volem dir que vagin al seu aire o que no rebin un assessorament en aquesta etapa: els residents, en continuïtat amb la línia de treball educatiu de l’escola, estan guiats per dos tutors. Un d’ells s’encarrega del rendiment acadèmic de l’alumne i l’altre s’ocupa dels aspectes relacionats amb la convivència, les activitats extraescolars i el seu benestar a l’escola. A més, tots dos estan en permanent comunicació amb la família. «La felicitat dels nostres fills passa per fer-los més capaços» defensa la psicòloga sanitària, experta en psicologia educativa Silvia Àlaba. L’autonomia és un bon pas per aconseguir-ho.
  • Autoestima i confiança: sentir-se més autònoms fa que els estudiants tinguin més confiança en si mateixos i millorin la seva autoestima: «Quan eduquem a un nen amb respecte, disciplina i afecte aprèn més ràpid a seguir les normes, però també desenvolupa una major autoestima i confiança» assegura el neuropsicòleg, conferenciant i autor del llibre “el cervell de l’infant explicat als pares”, Álvaro Bilbao. En el nostre centre el respecte i la disciplina són importants, però sempre basades en l’acompanyament i el suport als alumnes.
  • Plurilingüisme: els idiomes són fonamentals en el desenvolupament educatiu dels nens i molt necessaris pel seu futur professional. El nostre col·legi imparteix un programa plurilingüe en què l’espanyol és l’idioma vehicular, però en el que l’anglès i el francès també són molt importants. A més, a l’estar situats a Andorra, els nostres alumnes també estudien el català com a llengua no vehicular des d’Infantil fins a Batxillerat. A les aules, els alumnes aprenen aquests idiomes amb professors nadius o bilingües, poden presentar-se als exàmens oficials i cursar el Programa d’el Diploma (PD) de l’Batxillerat Internacional (IB). Però no només això: al conviure a la residència amb alumnes de diferents nacionalitats, la pràctica dels diferents idiomes està assegurada també en les seves estones d’oci i en el seu dia a dia fora de les aules.
  • La importància de l’esport: a l’estar en contacte amb un entorn natural, la pràctica d’exercici i esport també es fomenten. Les pistes d’esquí, com dèiem abans, són a només 10 minuts de la residència, però, a més, alguns dels nostres estudiants són esportistes d’alt rendiment, per això, comptem amb programes d’estudi-entrenament adaptats a les seves necessitats perquè puguin complir amb els temaris oficials i compaginar-los amb els entrenaments.

Com s’organitza la jornada escolar dels residents?

El dia a dia dels alumnes en la nostra residència, entre setmana, consisteix en la jornada escolar que tenen tots els estudiants del nostre centre complementada amb sessions d’estudi dirigit i activitats esportives que es realitzen a partir de les 17:00 h. fins a l’hora del sopar. Per a aquells alumnes que tenen dificultats en el seu rendiment acadèmic també s’ofereixen classes de reforç.

L’objectiu és que els residents se sentin com a casa i gaudeixin de les instal·lacions, per això, el centre disposa de WI-FI, servei de neteja i bugaderia, sala d’estudi i un pati exterior amb cistelles, barbacoa i unes vistes envejables al Pirineu. Com hem comentat, fer vida social i relacionar-se amb la resta de residents és un altre pilar essencial d’aquesta experiència educativa, per això, els alumnes poden reunir-se en la planta inferior en una sala d’estar en la qual poden veure la televisió, jugar a l’futbolí, al ping pong o als dards.

Durant els caps de setmana els alumnes que desitgen quedar-se a la residència poden optar a sessions d’estudi, activitats esportives o sortides culturals organitzades.

A la recerca de l’excel·lència educativa

Deia la teòloga, pedagoga i escriptora Carmen Pellicer, presidenta fundadora de la Fundació Trilema i directora de ‘Quaderns de Pedagogia’ en una xerrada titulada ‘Escoles que aprenen’ celebrada l’any passat, que «cada nen té dret a l’excel·lència educativa», entenent aquesta com els esforços de la comunitat educativa per intentar treure el millor de cada nen i aquesta és la pauta i l’objectiu clau per els quals ens regim en el nostre centre i en la nostra residència.

13 / 04 / 21